Sunday, December 11, 2011

use your brain

Salam semua~
















Kawan² nampak tak gambar kat atas tuh?

Pastu, kawan² paham tak apa makna ayat tuh?

Heheheheeeeee
Sebenarnya, aku saje jer nk tepek gmbar tu.
Tapi mana boleh sesaje je nak main tepek² je kan?
Mesti la disusuli dengan justifikasinya kannnnnn…

Just make short + simple & sweet

Zaman skrg ni, bila segalanya dah ada depan mata
Dan segalanya bila semudah ABC 123
Ramai antara kita senang² je buat pelbagai luahan perasaan sewenang²nya

Betul, bila terbit rasa x puas hati pada diri sendiri
Kdg² kita akan luahkan perasaan kita tu pada sesesorg kebiasaannya
Tapi zaman dh berubah, skrg ni ramai antra kita akan buat luahan rasa
Kat wall fB, kat twitter & kat dalam blog masing²

Kenapa aku boldkan ayat masing² tu?
Sebab bila ada reaksi luar terhadap luahan rasa kita tu
Especially reaksi yg mengundang rasa kurang senang

Kita akan jawab --> “biarlah, kan tu fB @ twitter @ blog aku, knape nk sebok²”

Betul tak?

Sejujurnya, kalau kena kat aku pun, mmg cenggitu la jawapan aku
Tapi kdg² bila difikirkan secara mendalam

Aku rasa camni ;

Memang tu ‘laman’ kita tetapi menumpang di laman sosial
Laman sosial tt pulak, bukan kita sorang je yg menumpang
Makanya secara tidak langsung,
apa je yg kita buat kat ‘laman’ kita tu, akan dapat dilihat oleh org lain
yg pun turut menumpang sama kannnnn…

jadi kalau nk senang, cuba² la privatekan ‘laman’ kita tuh
kalau nk share pun, share la dgn kawan² yg kita tahu siapa mereka

so, pasni kalau rasa tak nak private kan kehidupan sosial korang² kat fB @ twitter @ blog
hati² la ketika menPost @ menTweet @ memBlog
ingat safety first; use your barain before write ya!

ngomel² encikReza : belajar drpd kesilapan lalu